close-buttoneco google-plusicon-chef-hat icon-facebookicon-freeze icon-global-nav icon-globe icon-info icon-keyhole icon-linkedinicon-package icon-pdf icon-person icon-pinteresticon-place icon-printicon-quote icon-searchicon-temp icon-timeicon-twittericon-weight
1980x825Madspildnejtak.jpg

Madspild - nej tak!

På Scandic hotellerne i Danmark er mindre madspild blevet en del af profilen på morgenbuffeten. En anden del af profilen er 106 morgenmadsprodukter med noget for enhver livsstil. Riberhus® rondelostene bidrager til at stoppe spild af mad samtidigt med at passe til enhver livsstil.

Når 1.2 millioner gæster reducerer deres madspild fra morgenbuffeten med 22 gram pr. gæst bliver det til 27 tons om året. Det er det foreløbige resultat af den målrettede indsats, som de 23 Scandic hoteller i Danmark har igangsat som endnu et skridt i arbejdet med bæredygtighed.

”Riberhus® rondelostene bidrager til at minimere spild,” siger Søren Faerber, F & B direktør i Scandic Danmark. ”Vi var blandt de første i Danmark til at indføre osterondellerne, da de kom frem, og i starten skar vi selv heloste op til formålet. Nu bruger vi alle tre varianter af Riberhus® rondelostene – økologisk ML 45+, ML 45+ og 30+.

Det er nemt, det reducerer vores spild og med folierne til rondellen kan vi udnytte brandingen af Riberhus® navnet, så gæsterne kan se, at de får en kvalitetsoplevelse.”

Noget for enhver livsstil
Søren Faerber fortæller også, at de tre Riberhus® varianter opfylder Scandic hotellernes ønske om altid at tilbyde samme morgenmadsprodukt i både en økologisk-, en lavfedt- og en traditionel udgave.

”Vi har 106 produkter på vores morgenbuffet, og vores målsætning er, at uanset kostretning skal der være noget for alle gæster. Det er også muligt at spise rent økologisk, hvis man har lyst til det.”

Stop Madspild: en feel-good case
Scandic fortæller gæsterne om indsatsen for at stoppe spild af mad, og det forstærker resultaterne. ”Det er noget alle gerne vil være en del af. Gæsterne tager ikke mere på tallerknen, end de kan spise, og medarbejderne har bakket op om de nødvendige ændringer af rutinerne i køkkenet,” konstaterer Søren Faerber.

”Tidligere forberedte vi hele buffeten på forhånd. Nu bager vi i løbende og skærer pålæg ud efter behov, så vi ikke skal smide mad ud. Det har givet vores personale en mere afvekslende arbejdsdag og en fornemmelse af at bidrage til en god sag – og til en god økonomi.”

Skærer du selv oste op til rondellen, så tjek lige dette regneeksempel – og bed din Arla-konsulent lave regnestykket med tal fra din forretning. Så vil du sikkert finde ud af, at Riberhus® rondelostene er en god forretning – også for dig.

Samtidig slipper du for at bekymre dig om problemer med hygiejne under opskæringen og datomærkningen af de udskårne stykker.

Guide

Statistik