close-buttoneco google-plusicon-chef-hat icon-facebookicon-freeze icon-global-nav icon-globe icon-info icon-keyhole icon-linkedinicon-package icon-pdf icon-person icon-pinteresticon-place icon-printicon-quote icon-searchicon-temp icon-timeicon-twittericon-weight
1980x825salget-eksploderer.jpg

Salget eksploderer

Med det nye Arla on-the-go koncept tilbyder vi en komplet løsning til kantiner, uddannelsesinstitutioner, fitnesscentre, hospitaler og tilsvarende steder, hvor den sunde on-the-go trend giver basis for et stort mersalg.

Vi stiller flotte kølere, impulskølere eller betalingsautomater til rådighed, så det matcher dit salg. Vi rådgiver om det rigtige valg af sortiment i forhold til din kundegruppe, og vi træner dit personale og hjælper med praktikken.

Salget eksploderer!
For kantineleder Johnny Sørensen på Mulernes Legatskole i Odense har det nye on-the-go koncept fra Arla betydet et stærkt stigende salg, og meget tyder på, at det har ændret  spise- og drikkevanerne hos mange af gymnasiets elever. 

Ved at flytte kølemontren ud i  kantinen, har det lettet presset på udleveringsdisken. 

Johnny Sørensen har i flere år haft et pænt salg af mejeriprodukter fra et lille gennemræknings-køleskab på disken, men da disken skulle bygges om, var der ikke længere plads. Konsulent Kern Agerbæk Black fra Arla Foodservice foreslog, at Johnny i stedet skulle prøve det nye on-the-go koncept, og sådan blev det. Den lille model af konceptets kølemontre blev leveret i Odense, og da den var på hjul, blev den placeret ude i kantinen, og kørt ind i køkkenet efter åbningstid.

Og så skete der noget!

Markant stigning i salget
”Vi har måttet skiftet til den store on-the-go kølemontre,” siger Johnny Sørensen. ”Vi måtte fylde op hele tiden, for salget eksploderede. Eleverne forsyner sig både til mellemmåltider og til frokost, hvor de slipper for at stå i kø ved disken.”

Selv om mange er stamkunder til ét produkt, er der bred afsætning af hele sortimentet. Johnny Sørensen fortæller, at han har stor gavn af den on-the-go liste, som Arla har udarbejdet over mulighederne, så der også kan skabes variation efter sæson.

Den sunde to-go bølge
”Der er helt klar en to-go bølge, hvor sunde produkter er trend, og vores 16-21-årige elever er bestemt ikke mælke-forskrækkede – tværtimod. Tidligere kunne vi ikke sælge mælk i ½ liter kartoner, men det kan vi nu. Meget, endda!,” lyder det fra den fynske kantineforpagter, der i forbindelse med sommerens eksamener kunne konstatere, at det nu er mælkeprodukter, eleverne tager med sig til de skriftlige prøver.