close-buttoneco google-plusicon-chef-hat icon-facebookicon-freeze icon-global-nav icon-globe icon-info icon-keyhole icon-linkedinicon-package icon-pdf icon-person icon-pinteresticon-place icon-printicon-quote icon-searchicon-temp icon-timeicon-twittericon-weight
1980x825TjenpengemellemHERO.jpg

Tjen penge mellem måltiderne

On-the-go bølgen vælter for alvor ind over landet lige nu. Det nye er, at kaffe, vand og sodavand nu udfordres af sunde alternativer og mellemmåltider. Det handler om at stille den lille sult, lade op efter træning eller blot forkæle sig selv uden at få dårlig samvittighed.

Kantiner, uddannelsesinstitutioner, fitnesscentre eller hospitaler og andre steder, hvor mange kommer på besøg. Kundegruppen til den nye, sunde on-the-go trend er bred og stor, og med et tilsvarende bredt sortiment, kan Arla levere varen til alle. Og nu leverer vi ikke kun varerne, men også de rammer, som giver det optimale salg og profilering.
Vi stiller flotte kølere, impulskølere eller betalingsautomater til rådighed, så det matcher dit salg. Vi rådgiver om sortiment i forhold til din målgruppe, og vi træner dit personale og hjælper med systemer.
Kontakt din Arla konsulent, hvis du også kan se en god forretning i sunde on-the-go tilbud til dine kunder. Du finder konsulenterne på bagsiden af bladet.

” Det sælger rigtigt godt – vi kan næsten ikke fylde op hurtigt nok.” Kantineleder Rikke
Sonnichsen fra Rybners Gymnasium i Esbjerg er ikke i tvivl om, at sunde alternativer er i stærk vækst på markedet for on-the-go produkter.

Og hun har fingeren på pulsen. En sund og gennemtænkt morgenmads- og frokostbuffet er i forvejen en stor succes blandt de 1.300 gymnasieelever, og ved hjælp af bl.a. Facebook og en engageret stab af unge medarbejdere, får hun hele tiden input til nye tiltag – for eksempel mejeriprodukter som sunde mellemmåltider og alternativer til de søde drikke. Da konsulent Kern Agerbæk Black fra Arla Foodservice samtidig lagde vejen forbi, blev tanke til handling.

Sortiment sammensat til målgruppen
”Kern kunne vise mig, at Arla var langt med et helt koncept omkring on-the-go produkter,
og med hans mange erfaringer fra andre steder, fik vi sammensat et sortiment, der kunne passe lige præcis til vores målgruppe,” fortæller Rikke Sonnichsen. ”Rybners Gymnasium rummer både det almene gymnasium og handelsgymnasiet og er samtidig også et eliteidrætsgymnasium. Mere end 80 eliteidrætselever kombinerer sport på højt plan med en gymnasieuddannelse og derfor skulle vi finde produkter, der både skulle tage kampen op med eftermiddagskagen og levere proteiner til de aktive elever.”

Fyldte montre sælger mere
Resultatet er, at det ene af seks kølemontre i dag er fyldt med on-the-go produkter fra Arla, og kølemontren er strategisk placeret nærmest den nybyggede kantine med plads til 800 siddende gæster.
”Det ser flot og overvældende ud, og netop indtrykket af mange muligheder øger salget. Og så skal vi sørge for at forny os, for der er faktisk en trend i mejeriprodukter blandt de unge. I øjeblikket er skyr i flere afskygninger fantastisk populær.
Vi kan næsten ikke fylde op hurtigt nok – men det skal vi, for er der tomme hylder, falder salget,” konstaterer den fremsynede kantineleder fra Esbjerg.